Αποσπάσματα επικοινωνιών 1961-1962


*Απόσπασμα επικοινωνίας 30-11-1961        
ΦΑΡΑΧ : Η ψυχή είναι κάτι το ακαθόριστο δι ‘ εσάς ως και η ενέργεια του ηλεκτρισμού εις πολύ μικρή κλίμακα. Το πνεύμα είναι ελαφρά ουσία αιθέρια δύναμαι να είπω η οποία δεν υποπίπτει εις τας αισθήσεις μας παρά μόνον όταν αυτό [το πνεύμα] εμφανίζεται ως εικών μυστηρίου.
Η σύνδεσης της ψυχής και του πνεύματος είναι αναπόσπαστος. Η συνεργασία των δύο εις τα πλαίσια του καλού και αγαθού συμπληρώνει τα κενά, δια την ανύψωση της προσωπικότητας του όντος [του ανθρώπου] μέχρι αφομοιώσεως των, οπότε η ψυχή και το πνεύμα αποτελούν το εν τέλειο σύμπλεγμα της αγάπης και της πίστεως.
      
       *Απόσπασμα επικοινωνίας 23-3-1962
ΦΑΡΑΧ: Η ψυχή είναι ένα απειροελάχιστο μόριο της Πνοής του θεού. Δι’ αυτής κινείστε. Άρα ο άνθρωπος εισκλείει εντός του την δύναμη της θεότητος χωρίς αυτή να λαμβάνει μέρος εις τας πράξεις του. Αι πράξεις του εξαρτώνται εκ της βουλήσεως του, δηλαδή το πνεύμα του είναι
υπεύθυνο δι’ αυτάς.
       Είπομεν ότι το πνεύμα είναι ελαφρά ουσία αόρατος ενισχυμένη και λειτουργούσα με το εμφύσημα της ψυχής. Το πνεύμα λειτουργεί με αυτεξουσιότητα. Άρα το πνεύμα είναι εκείνο το οποίον δεσμεύει την οντότητα και όχι η ψυχή. Ψυχή τε και πνεύμα είναι αλληλένδετα.
Εάν δεν υφίστατο η ψυχή ως εμφύσημα του πνεύματος, τούτο δεν θα ηδύνατο να υπάρξει. Θα ήτο άχρηστος έννοια ξεπερασμένης ενέργειας.
Άρα ο άνθρωπος έχει εντός του δυο αντιθέτους δυνάμεις, του θείου και του μη θείου. Η ισορρόπησης των δυο τούτων δυνάμεων αποτελεί τον συνετό άνθρωπο. Τον άνθρωπο που μας ενδιαφέρει. Η μη ισορρόπησης εις βάρος του θείου, δυσχεραίνει την άνοδο της ψυχής, ήτοι της ψυχοπνευματικής οντότητος.

*Απόσπασμα επικοινωνίας 27-3-1962
ΦΑΡΑΧ: Το μη θείον κατ’ ουδένα τρόπο επιτρέπεται να καθυποτάξει το θείον. Διότι τούτο σημαίνει ότι η ψυχή έχει έλλειψη σθένους.
Αποκτώντας η ψυχή σθένος και το πνεύμα φώτιση, ισοσταθμίζει η οντότητα τας διαδικάς της δυνάμεις και ανέρχεται εις τα ύψη.
          Η επανενσάρκωση της εις το σταθμό σας (γη) δέον να θεωρηθεί ως ατέλεια της οντότητος σας. Η επαναφορά αυτή είναι αναγκαία ως ανέφερα αλλαχού και ήδη γνωρίζετε.
          Η ψυχή εδρεύει εις το σώμα. Μερικοί εκ των σοφών σας τοποθετούν αυτήν εις την καρδιά και άλλοι εις τον εγκέφαλο. Η ιδέα αυτή είναι πεπλανημένη. Η ψυχή δεν είναι όργανο του σώματος.
Η ψυχή είναι θεία πνοή. Δίδει κίνηση και ενέργεια. Εάν υποθέσομε ότι ο τάδε απεκεφαλίστει, παύει να λειτουργεί το πνεύμα και εφ’ όσον η ψυχή είναι αλληλένδετη με το πνεύμα αποχωρεί αυτή αμέσως. Εάν η σφαίρα διαπεράσει την καρδιά του ανθρώπου το αίμα δεν ανανεούται δια την ομαλή λειτουργία του εγκεφάλου και περιπίπτομε εις το αυτό σημείο της πτώσεως του πνεύματος. Άρα εκείνο το οποίον συγγενεύει περισσότερο με το σώμα είναι το πνεύμα. Δια τούτο όταν αυτό παύσει να λειτουργεί παρασύρει μετ’ αυτού και την ψυχή, ήτοις τελευταία εγκαταλείπει το σώμα.
          Το πνεύμα κυβερνά την οντότητα και τας πράξεις της. Το πνεύμα δίνει το σύνθημα της αποχωρήσεως εις την ψυχή.
Η ψυχή δεν έχει ασθενείας αλλά το πνεύμα. Οι ψυχώσεις υπάγονται εις τας εγκεφαλικάς διαταράξεις. Οι του είδους αυτού ιατροί έπρεπε να ονομάζονται πνευματικοί Ιατροί. Η ψυχή ουδεμία σχέση έχει με τας φυσικάς έξεις που αποκτά ο άνθρωπος. Δεν υπάγονται αύται εις την ψυχολογία, αλλά εις την πνευματική αγωγή.
            
       *Απόσπασμα επικοινωνίας 24-8-1961
ΣΩΚΡΑΤΗΣ: Μήπως γνωρίζετε πόσοι έφθασαν της ψυχικής των εξελίξεως; Ελάχιστοι. Δια τούτο ο πολύς κόσμος παραμένει εις τα βάθη της σκοτεινής του υπάρξεως. Ακόμη οι ευσεβείς οι προσπαθούντες να ακολουθήσουν την οδό του Κυρίου, είναι στενώς συνδεδεμένοι εντός των ελαστικών νημάτων της ύλης. Ταύτα παρεμποδίζουν το άτομο όσο και καλή θέληση να έχει να αποσπαστεί από την τέρψιν της υλικής έλξεως. Μόνον το φως της Υπερτάτης Δυνάμεως δύναται να σας αποσπάσει. Ποιος όμως είναι εκείνος όστις δύναται να είπει ότι κατέχει το φως τούτο; Ουδείς, πλην εκείνου όστις το έχει αλλά δεν το γνωρίζει.
          Πάντα ταύτα και άλλα πολλά θα σας εκπλήξουν, εν καταλλήλω καιρό και προ παντός τους αλαζόνες, που έχουν υψηλή γνώμη δια τον εαυτόν των ως και τους θαυμάζοντας την μωρία των εις σχήμα σοφίας.
Ελάλησα για να εισακουστώ, όχι όπως γίνω φωνή βοώντος εν τη ερήμω.



* Πνευματιστικός Όμιλος Αθηνών «Το θείον Φως»

No comments:

Post a Comment